Manusia Paling Gemuk Di Dunia

Posted by Unknown Senin, 06 Januari 2014 0 komentar
Kegemukan atau obesitas adalah suatu kondisi medis berupa kelebihan lemak tubuh yang terakumulasi sedemikian rupa sehingga menimbulkan dampak merugikan bagi kesehatan, yang kemudian menurunkan harapan hidup dan/atau meningkatkan masalah kesehatan. Percayakah anda sahabat anehdidunia.com bahwa didunia ini terdapat manusia yang berat badannya melebihi manusia pada umumnya. Siapakah saja manusia paling besar atau manusia terberat di dunia ini.

Jon Brower Minnoch


Jon Brower Minnoch mempunyai berat yang tidak pernah dicapai oleh mana-mana manusia yaitu 635kg pada tahun 1979. Dia memerlukan 13 orang untuk membantunya baring di atas katil. Yang menariknya, dia mempunyai seorang isteri yang mempunyai berat badan normal iaitu 49kg dan dikurniakan 2 orang cahaya mata. Jon berjaya mengurangkan berat badan sebanyak 419kg semasa 16 bulan berada di hospital dan melakukan diet 1200kalori sehari tetapi telah meninggal dunia pada tahun 1983 semasa berumur 42 tahun dengan berat badan 362kg.

Manuel Uribe


Manuel Uribe mencapai berat badan puncak kedua tertinggi dalam catatan sejarah dengan berat badan 598kg.  pada £ 1.320. Uribe telah mendapat banyak perhatian media kerana dia telah berjaya menghilangkan berat badan yang banyak dengan bantuan doktor dan pakar diet iaitu kira-kira 226kg dalam masa 2 tahun. Beliau juga telah berkahwin pada tahun 2008 dan mempunyai berat badan kira-kira 199kg pada bulan Februari 2012.

Rosalie Bradford


Rosalie Bradford mempunyai berat badan sebanyak 544kg. Tuntutan diterima oleh Guinness Book of World Records kerana jumlah penurunan berat badan terbanyak oleh seorang wanita dengan bantuan Richard Simmons iaitu kehilangan sebanyak 417kg dan mendapat berat badan bawah 136kg.

Carol Yager


Carol Yager mempunyai berat badan sebanyak 539kg. Ketika di hospital, dia kehilangan berat badan kira-kira 226kg tetapi naik semula apabila keluar dari hospital. Dia meninggal dunia pada tahun 1994 akibat komplikasi buah pinggang.

Patrick Deuel


Patrick Deuel mempunyai berat badan sekitar 510kg dan dia pernah tidak meninggalkan katilnya selama 7 tahun kerana tidak mampu bergerak. Dia menjalani pembedahan pintasan gastrik, dan untuk pergi ke hospital demi menjalani pembedahan, lubang terpaksa dibuat di dinding rumahnya untuk membolehkan dia keluar dari rumah. Berat badan terkininya adalah 167kg.

Michael Hebranko


Michael Hebranko mencapai berat kemuncaknya iaitu 498kg pada tahun 1999. Dia sebenarnya pemegang rekod untuk manusia yang mempunyai jumlah penurunan berat badan terbanyak iaitu dari 411kg kepada 90kg tetapi beratnya naik dengan mendadak kembali menjadi 498kg iaitu berat kemuncaknya. Tetapi pada bulan Mac lepas di dalam satu temubual, Michael telah berjaya menurunkan kembali beratnya kepada 250kg.

Robert Earl Hughes


Robert Earl Hughes hidup pada tahun 1926 hingga 1958 dan mempunyai berat badan yang berlebihan sejak kecil lagi. Beliau akhirnya meninggal dunia akibat kegagalan buah pinggang selepas dia terkena campak dan berat badan maksimumnya adalah 472kg.

Mayra Rosales


Mayra Rosales popular apabila dituduh membunuh anak saudaranya tetapi pertuduhan ke atasnya dibersihkan kerana berat badannya yang menyulitkan pergerakan dan tak mungkin boleh membunuh. Mayra pernah mencapai berat badan tertinggi sebanyak 453kg.

Sahabat anehdidunia.com ingatlah bahwa kesehatan adalah segalanya. Makan enak adalah yang hal yang kita cari namun tetaplah menjaga keseimbangan gizi anda. 


referensi:http://id.wikipedia.org/wiki/Kegemukan/http://infoduniaaku.blogspot.com/2013/12/info-manusia-terbesar-dan-terberat-di.html/http://www.geschool.net/normisw/blog/post/8-manusia-yang-mempunyai-badan-terberat-di-dunia
TERIMA KASIH ATAS KUNJUNGAN SAUDARA
Judul: Manusia Paling Gemuk Di Dunia
Ditulis oleh Unknown
Rating Blog 5 dari 5
Semoga artikel ini bermanfaat bagi saudara. Jika ingin mengutip, baik itu sebagian atau keseluruhan dari isi artikel ini harap menyertakan link dofollow ke https://al-mira4.blogspot.com/2014/01/manusia-paling-gemuk-di-dunia.html. Terima kasih sudah singgah membaca artikel ini.

0 komentar:

Posting Komentar

Buat Email | Copyright of Almira.